home despre noi contact  
 
 

Perseus

 

consilierul tau in afaceri

 

consultanta afaceri   consultanta marketing   optimizare seo   portaluri web

 
 
 
Arhiva articole:

 

08-Jan-2010: Afaceri la inceput de 2010, solutii, idei de afaceri

Numarul de falimente din 2009 a fost in crestere fata de anul precedent cu peste 1000%. Atentie nu este nici o eroare de dactilografiere! Numarul de falimente a fost cel mai mare din ultimii 19 ani. Dupa un astfel de an trebuie sa ne intrebam cum va fi in 2010. Si fiindca suntem o firma care ofera si consultanta in afaceri vom incerca sa “schitam” un raspuns.

Dupa parerea noastra, in general anul 2010 va fi mai bun decat anul precedent, dar din pacate nu pentru toata lumea. Privilegiati vor fi cei din industria alimentara care ofera produse de baza, a caror cerere nu este influentata semnificativ de perioadele de criza, cei care realizeaza produse/servicii pentru export pe piete ce nu au inregistrat fluctuatii semnificative din cauza crizei, precum si cei care au afaceri in domenii de nisa. La prima vedere situatia nu pare sa fie prea “roza” deoarece numarul de oportunitati pare destul de mic. Daca ne gandim insa la marimea pieteii europene si la capacitatea de absortie a acestei piete vom realiza ca exista inca multe oportunitati. Vanzarea insa pe aceasta piata este mult mai dificila decat vanzarea pe piata romaneasca. Tarile vest-europene care au fost mai putin afectate de criza economica se caracterizeaza printr-un nivel ridicat al concurentei in aproape orice domeniu de activitate. In aceste tari exista multe companii cu o bogata experienta in afaceri, cu un management performant si care sunt deja cunoscute pe piata pe care acestea actioneaza. Nu este de loc simplu sa vii din Romania si sa scoti de pe piata astfel de companii. Pentru multe firme romanesti va fi insa singura sansa de a trece peste anul 2010.

Ce ar trebui sa facem pentru a intra pe astfel de piete?

Daca veti intreba un consultant de afaceri care ar fi pasii ce trebuie urmati pentru a penetra pe o piata externa acesta v-ar putea recomanda:
1. Identificarea posibilitatilor de export produse / servicii.
2. Realizarea unei cercetari “de birou” privind zonele in care produsele / serviciile ar putea fi livrate
3. Participarea la targuri si expozitii organizate in zonele in care produsele / serviciile ar putea fi livrate (sau din care s-ar putea primi comenzi).
4. Stabilirea detaliilor finale privind produsele / serviciile ce vor fi livrate la export si calcul rentabilitatii pentru fiecare zona.
5. Incheierea contractelor de colaborare (sau de vanzare).

Pasii prezentati mai sus prezinta anumite particularitati in functie de situatia in care va aflati:
a) firma ce comercializeaza produse/servicii in nume propriu pe piata externa.
b) firma ce furnizeaza produse/servicii in/sub numele unei alte firme din tara in care se realizeaza exportul.
c) firma care realizeaza produse sau subansamble pentru un producator dintr-o tara vest-europeanaFiecare pas trebuie gandit cu atentie si presupune alocarea unor resurse. Nu veti reusi insa sa parcurgeti acesti pasi daca nu aveti pusi deoparte “bani albi pentru zile negre”. In cazul in care nu aveti acesti bani incercati sa parcurgeti doar primii 2 pasi si poate veti avea noroc. Sansele sunt mici dar ele exista.

Un alt aspect important este acela al competitivitatii produselor/serviciilor dvs. Trebuie sa va obisnuiti cu ideea ca trebuie sa lucrati mult pentru bani putini. Perioada 2007-2008 ne-a aratat ca putem castiga mult chiar daca muncim putin. Acum va fi exact invers, iar daca doriti sa ramaneti in afaceri va trebui sa acceptati aceasta idee. Daca simtiti ca nu sunteti destul de competitivi pentru a penetra pe piata vestica apelati la consultanta pentru a va imbunatati activitatea. Investiti in tehnologie de varf si in oameni calificati si in cele din urma veti reusi.

Succes !

 
 
 
 

© Perseus SRL   SEO by: www.perseus.ro

conditii de utilizare  | memoreaza acest site